søndag 5. desember 2010

Begravelsen

Det er rart å si at begravelsen ble utrolig flott. Akkurat som vi ville. Alle blomstene var i høstfarger. Vi hadde et bilde mamma hadde malt ved siden av kisten. Vi hadde kjøpt inn mange løse orange roser som jeg delte ut til de nærmeste. Alle ble lagt på til slutt. Jeg vet at mamma ga meg styrke den dagen. Det var så utrolig flott å høre Kari Gjærum synge. Hun er ei kjempeflott dame!
Jeg hadde laget et kort jeg hadde skrevet talen min i. Jeg klarte ikke å lese selv, men fikk presten til å lese den. Etter begravelsen hadde vi samlet oss nærmeste og spiste god mat. Jentene var så flinke. Det var en tung dag for oss alle.

Nå har vi fått tømt det meste i leiligheten. Begynt å male det som skal males. Det er så rart å være i leiligheten.
Siden det er så mye som skal gjøres føler jeg vel at jeg egentlig ikke har hatt tid til å sørge.
Flere ganger tenker jeg at jeg skal ringe, men det kan jeg ikke.
Jeg syntes det er godt med alle tingene jeg har tatt med hjem.
Mamma var så glad i alt hun hadde. Mange av tingene vet hun at jeg skulle ha. Det hadde vi snakket om. Det hjelper meg i savnet etter mamma.

Nå er det ikke lenge til jul.... .... men hvordan skal jeg rekke alt dette. Jeg vil jo så gjerne at jentene skal få en normal jul som mulig.
Bursdager har vi også.

Til uken skal jeg avtale urnenedsettelse.
Det skal bli godt å få et sted å gå til. Tenne lys og skravle litt.

Mamma: Jeg savner deg utrolig masse, men takk for at du var den du var.
Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar