onsdag 3. november 2010

Man må sloss for å få en verdig avslutning.

Tiden får fort. Mamma har nå vært på Lovisenberg i litt over 14 dager og formen blir ikke bedre. Den blir verre. Nå trenger hun hjelp til alt. Ustø i beina og ingen krefter i armene. Svultsen bare øker og vi ser fort endringer.
Jeg hadde møte med lege og kreftsykepleiere. De er enige at mamma ikke klarer seg hjemme. Men hun kan ikke være på hospice lenger.
Så går det videre til bydelen og der sitter det en på kontoret og sier at hun ikke får plass et annett sted heller. De har masse å tilby av hjelp til ei som er så syk.
Ikke skjønner jeg hva det skal være. Hun trenger hjelp hele døgnet.
Så lenge legen skriver det så bør de vel lytte??? Nei da.
Jeg blir så irritert på at et land med så mye penger ikke kan tilby mennesker en verdig avslutning på livet.
Vi er mer opptatt av å hjelpe andre. Da stiller jo NORGE i et godt lys.
Jo da, det er viktig at vi med så mye penger hjelper andre som ikke har det så bra.
Men jeg mener at nå må NORGE prioritere ting her hjemme.
Jeg skjønner ikke hva politikerne tenker. Akkurat nå mener jeg at de ikke tenker i det hele tatt.
Det er så mange gamle og syke som trenger hjelp og det mener jeg de har krav på.
Ikke la de føle at de ikke betyr noe. Sendes hit og dit.
Nei jeg har ikke tenkt til å gi meg med dette!!!

Jeg skal virkelig stå på for deg mamma.
Glad i deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar